lördag 28 september 2013

Bows and arrows

Har teststickat Marias fina Bows and arrows sjal i veckan. Mycket trevligt mönster! Tror nog att det kommer finnas på ett stickcommunity nära dig inom kort;)



Stickade den i Madelinetosh sock och stickor 3,5 mm. När jag började med kanten hade jag ca 30 g garn kvar och när den var klar ca 5 g så det räckte precis med en härva. 



Detta är första gången jag stickar i tosh-garn och jag är ju inte besviken. Det känns ganska likt Malabrigo sock men sticks mindre (knappt alls) och så är det färgen. Färgen! Svart röd liksom, love it!


I övrigt på stickfronten så ligger bohuströjan på is och istället nöter jag på Lombard street cardigan. Vill använda den nuuuuu. Men det är en bit kvar;)


2 kommentarer:

  1. Ja, men bara en liten bit kvar....
    Sjalen blev ju kanonfin, jag gillar formen skarpt på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en behändig storlek på den faktiskt

      Radera